Endor
❧ Liczba postów : 122 ❧ Dołączył : 06/06/2013
| Temat: System podnoszenia punktów umiejętności Sro Sie 28, 2013 6:32 pm | |
| ❧ System podnoszenia punktów umiejętności ❧ Aby urozmaicić wam grę na forum wprowadziliśmy pewien system umiejętności, którzy ułatwi wam trenowanie i doskonalenie waszych postaci. Cały system nie jest czymś skomplikowanym, a założenie go jest rzeczą nieobowiązkową, jednakże zachęcamy do tego. Powód jest tak iż pozwoli wam to na prowadzenie walk, naukę umiejętności i wiele więcej uatrakcyjnień. ❧ Jak zacząć? ❧ Aby rozpocząć swoją przygodę z umiejętnościami, należy założyć temat w dziale 'Sanktuarium' w odpowiednim do twojej profesji subdziale. Tam wklejamy kod, który znajdzie się na końcu tej notatki. Na początek wybieramy sobie dziesięć umiejętności, z którymi zaczynami. Bywają zależne od rasy oraz wieku postaci (spójrz tutaj). Masz do wyboru : ❧ maksymalnie jedną umiejętność z kategorii 'Mistrzostwo' Jeśli zostanie ona odpowiednio poparta zapisami w karcie postaci. Reszta umiejętności pozostaje na stponiu „Uczeń” ❧ jedną umiejętność ogólną, którą może być na przykład posługiwanie się bronią dwóręczną. ❧ maksymalnie dwie umiejętności z kategorii 'podstępów' jeśli oczywiście jesteś złodziejem lub odpowiednio uzasadnisz swój wybór w karcie postaci. ❧ magowie i animiści mogą także wybrać maksymalnie dwa kierunki, w których pragną się kształcić ❧ reszta nie jest ograniczona, wyłączając języki, które traktujemy osobno ❧ każda postać jest w mniejszym lub większym stopniu wraźliwa na magię. Dlatego każda z postaci może w jakimś tam stopniu posługiwać się nią. Wszystko w granicach rozsądku. Pamiętajcie, aby pasowały one do twoich postaci! Nie wyobrażam sobie hobbita, który potrafi posługiwać się maczugą, ponieważ są zbyt wielkie. Administratorzy stale będą nadzorować wasze dzienniki i ewentualnie wykluczać i poprawiać błędy. Przypominam, że możecie dodawać własne umiejętności do kategorii 'drugorzędnych'. ❧ Krok drugi ❧ Gdy już założycie temat i uzupełnicie kartę, musicie dodać sobie punkty startowe. Tutaj są one zależne od rasy i wieku. Oto statystyki : QUENDI :1-20 16 pkt 20-40 18 pkt 40-60 20 pkt 60-80 22 pkt 80-100 24 pkt 100-120 26 pkt 120-140 28 pkt 140-160 30 pkt 160-180 32 pkt 180-200 34 pkt 200-400 36 pkt 400-600 38 pkt 600-800 40 pkt 1000-1500 42 pkt KHAZAD :1-20 20 pkt 20-40 22 pkt 40-60 24 pkt 60-80 26 pkt 80-100 28 pkt 100-120 30 pkt 140-160 32 pkt 160-180 34 pkt 180-200 36 pkt 200-300 40 pkt 300-400 44 pkt KUDUK i HILDOR:1-20 20 pkt 20-40 24 pkt 40-60 28 pkt 60-80 30 pkt 80-110 34 pkt Nie martw się, jeśli na początku otrzymałeś mało punktów! Szybko możesz to nadrobić! ❧ Awans ❧ Końcowe pytanie brzmi, jak zyskać nowe punkty? Stworzyliśmy dla Was dużo możliwości. Punkty będzie otrzymywać za dobrą grę od administracji, w losowaniach czy wykupicie za mithirl. Jednak głównym sposobem zdobywania punktów jest trening. Na czym on polega? Pod tematem z waszym dziennikiem, wklejacie poniższy kod i stosujecie się do naszych zasad. - Kod:
-
<center><div style="width: 550px; font-size:11px;"> [justify][center]<span style="font-size:18px; font-family: Century Gothic; color:#8F8A51">❧ AWANS ❧</span>[/center] [color=#8F8A51]Umiejętność ❧[/color] tekst [color=#8F8A51]Aktualny poziom ❧[/color] tekst [color=#8F8A51]Data i godzina rozpoczęcia treningu ❧[/color] Wpisujecie gdy rozpoczynacie trening [color=#8F8A51]*Data i godzina zakończenia ❧[/color] (uzupełnia po skończonym treningu GM) [/justify] </div></center> Na razie odblokowaliśmy jedynie 20 poziomów, lecz mamy nadzieje, że wraz z rozwojem forum, ten poziom będzie się zwiększał. Otóż, jeśli rozpoczniesz trening możesz prowadzić grę fabularną, jest to jedyne takie rozwiązanie. Każdy trening zaczynasz od poziomu 1 i tylko od Twojej kreatywności zależy na jakim poziomie zostanie on ukończony. ❧ Języki ❧ Trudniej jest za ten podnieś swoje umiejętności językowe. Istnieje pięć poziomów : Poziom 1 – Pozwala na prostą komunikację werbalną za pomocą krótkich zdań (np. Można to zjeść? Niebezpieczeństwo? Ile to kosztuje? Gdzie jest łaźnia? Itp.). Bohater nie potrafi czytać ani pisać w tym języku. Poziom 2 – Pozwala na rozmowy na bardzo proste tematy, prostymi zdaniami, jeśli obaj rozmówcy mówią powoli i wyraźnie. Umożliwia czytanie prostych zdań i ogólne rozumienie ich sensu, ale bez szczegółów. Bohater nie potrafi pisać w tym języku. Poziom 3 – Dopuszcza mówienie z biegłością, odpowiadającą przeciętnej osobie, dla której ten język jest językiem naturalnym, ale bez oddanie subtelności wymowy (wymowa z dziwnym akcentem). Pozwala na czytanie i pisanie przeciętnie skomplikowanych tekstów, ale nie daje rozumienia bardziej subtelnych pojęć. Poziom 4 – Mowa jak na Poziomie 3, ale zdolność pisania i czytania na poziomie przeciętnie wykształconego człowieka. Poziom 5 – Pełna płynność w mowie i piśmie, bez obcego akcentu i z pełnym rozumieniem pojęć. Aby podnieść swoje umiejętności trzeba przebywać w danym kraju lub zakupić odpowiednie księgi. ❧ Listy Czarów ❧ Pewnie ciekawi was, jak nauczyć się zaklęcia? Zacznijmy jednak od czarów startowych. Każdy kto może posługiwać się czarami, na sam początek wybiera sobie 30 czarów i podobnie jak z umiejętnościami ma tyle samo punktów do wykorzystania (statystki wyżej). Cały proces żmudnie przypomina system podnoszenia umiejętności. Używamy tego samego kodu, zmieniając jednak słowo 'umiejętności' na 'czar'. Z wszystkimi sprawami związanymi z Treningami, Magią, Językami i rozwojem proszę zwracać się do "Opiekuna Sanktuarium i Koordynatora statystyk Eilein" | |
|